Artikkelit

Millainen on Ilmarisen pilvimatka?

Ilmarinen teki strategisen valinnan ja päätöksen hyödyntää enemmän pilvipalveluita kolmisen vuotta sitten. Mitä se tarkoittaa käytännössä? Miten asiakkaamme hyötyvät? Entä millaisia ovat Ilmarisen kehittämisen mallit ja mitä uutta oppia pilvimatka on tuonut? Näitä näkökulmia pohtivat videossa asiantuntijamme arkkitehtuuri ja tietoturva -osastoa johtava Teijo Peltoniemi ja johtava tekninen asiantuntija Sami Keskinen.

Ilmarisen kehittäminen lähtee aina asiakkaiden tarpeista ja se on hyvin liiketoimintavetoista. Pilvipalvelujen avulla asiakkaat pääsevät käyttämään entistä luotettavampia, skaalautuvampia, turvallisempia ja kustannustehokkaampia digitaalisia palveluita. Tuomme niitä asiakkaiden käyttöön erilaisten digitaalisten kanavien kautta ja monet palvelut toimivat pilvialustalla.  

Sami Keskinen on pitkän linjan osaaja pilvipalveluissa. Onko Ilmarisen pilvimatka tuonut vielä uutta osaamista? 

Pilvipalveluiden parissa oppii koko ajan uutta ja se on myös välttämätöntä. Kehitys on niin vauhdikasta, että siinä joutuu koko ajan olemaan ajan hermolla ja opiskelemaan uusia asioita laaja-alaisesti. Itseään todella pääsee kehittämään. Heti saa myös soveltaa oppeja käytäntöön. Työskentelyssä korostuu vahvasti merkityksellisyys ja vastuullisuus yhteiskunnan toiminnan ja asiakkaiden kannalta. 

Kehitystä tehdään Ilmarisessa liiketoimintavetoisesti moniosaajatiimeissä, joissa on mukana osaamista niin liiketoiminnan kuin teknologian ja kehittämisen puolelta. Yhteistyö on vahvaa. Opitaan toisiltaan, sparrataan ja haastetaan toinen toistaan.  

Ilmarisen tapaan kehittää kuuluu myös Cloud Center of Excellence. Pilviosaamiskeskus ei pelkästään tue ja tarjoa apua pilveen liittyvissä asioissa, vaan myös laajemmin tukee liiketoimintaa ja kehitystä muissakin kuin pilveen liittyvissä teknologisissa asioissa ja valinnoissa. 

Videossa Ilmarisen osastonjohtaja Teijo Peltoniemi, Digital Transformation & Cyber Security ja johtava tekninen asiantuntija Sami Keskinen keskustelevat Ilmarisen pilvimatkasta.  

Lue lisää 

Lisää aiheesta

Artikkelit 2.7.2024

Oletko uusi työelämässä? Lue tärkeät tärpit

Kesätyöntekijät ovat parhaillaan työn touhussa työpaikoilla. Tärkeintä on tietenkin perehdyttää uusi tekijä työhön, mutta on muutakin, mistä työelämän tulokkaan on hyvä tietää.

Oletko uusi työelämässä? Lue tärkeät tärpit

Artikkelit 4.6.2024

Työnantaja, tiedätkö mihin maahan vakuutat työntekijäsi?

Oletko palkkaamassa ulkomaalaisen työntekijän Suomeen tai lähettämässä työntekijäsi Suomesta töihin ulkomaille? Työnantajana sinun on huolehdittava työntekijöittesi työeläkevakuuttamisesta riippumatta siitä, missä maassa he työskentelevät tai kauanko työsuhde kestää.

Työnantaja, tiedätkö mihin maahan vakuutat työntekijäsi?

Artikkelit 3.6.2024

Psykologinen turvallisuus – miten sitä voi vahvistaa?

Psykologinen turvallisuus tarkoittaa luottamukseen perustuvaa työyhteisön ja organisaation toimintakulttuuria, jossa jokainen työntekijä kokee itsensä arvostetuksi ja tervetulleeksi. Se tarkoittaa myös keskusteluilmapiiriä, jossa eriäviä mielipiteitä osataan käsitellä rakentavasti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä. Miten psykologisesti turvallinen ilmapiiri rakennetaan työpaikalle? Entä mitä se vaatii johdolta, esihenkilöiltä ja työntekijöiltä?

Psykologinen turvallisuus – miten sitä voi vahvistaa?
Lisää ajankohtaisia artikkeleita