Ulkomailla asuvan eläkkeensaajan asiointi

Ulkomailla asuvana eläkkeensaajana voit hoitaa eläkeasioitasi kätevästi OmaEläkkeessä. Jos sinulla ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia, lue tältä sivulta, miten asiointi onnistuu. Voit myös valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asioita puolestasi.

Jos asut ulkomailla, saat meiltä vuosittain maaliskuun alussa asuinmaakyselyn sähköpostitse.

Vastaa asuinmaakyselyyn

Hoida eläkeasioitasi OmaEläkkeessä

OmaEläke on henkilöasiakkaitten sähköinen asiointipalvelu. OmaEläkkeessä voit hoitaa omia eläkkeeseen liittyviä asioitasi viestitse tai chattaamalla asiakaspalvelijan kanssa. Voit esimerkiksi

  • tilata eläketodistuksen muun muassa viisumia varten
  • ilmoittaa tilinumeron tai osoitteen muutoksesta
  • lähettää asiakirjoja.

OmaEläke on saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. OmaEläkkeeseen voit kirjautua suomalaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Minulla ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia, miten voin asioida?

Jos sinulla ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia, voit lähettää sähköisesti meille asiakirjoja kohdasta "Ulkomailla asuvan eläkkeensaajan asiat". Lähetä asiakirja suojattuna täältä.

Jos asiasi koskee ulkomaisen tilinumeron muutoksen ilmoittamista, lue ohjeet siihen täältä.

Ulkomailla asuvan puolesta asiointi

Lue alta ohjeet eri tilanteisiin.