Henkilöasiakkaan OmaEläke-palvelu
OmaEläke-palveluun kirjautumalla hoidat helposti ja turvallisesti omia eläke- ja kuntoutusasioitasi. Voit kirjautua palveluun verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
Mikä on OmaEläke-palvelu?
OmaEläke-palvelu on henkilöasiakkaitten sähköinen asiointipalvelu, josta näet omat eläketiedot ja kuntoutustiedot. OmaEläke-palvelussa voit hoitaa helposti omia eläkkeeseen tai ammatilliseen kuntoutukseen liittyviä asioita.
Lue alta tarkemmin, mitä kaikkea voit tehdä OmaEläke-palvelussa.
Mitä asioita voin hoitaa OmaEläke-palvelussa?
Eläkkeensaajana voit
- Katsoa ja tulostaa todistuksen eläkkeen määrästä
- Nostaa veroprosenttia
- Lähettää viestejä ja liitteitä
- Muuttaa yhteystietojasi ja tilinumerosi
- Hakea eläkettä
- Katsoa eläkepäätöksiä
- Katsoa eläkkeen maksutietoja
- Tilata uuden työeläkekortin
Jos et saa vielä eläkettä, voit
- Hakea eläkettä ja seurata hakemuksen käsittelyn kulkua
- Tarkastaa työeläkeotteesi ja tehdä korjauspyynnön
- Valita sähköisen työeläkeotteen
- Tehdä eläkearvioita ja tarkistaa eläkeikäsi
- Lähettää viestejä ja liitteitä
- Muuttaa yhteystietojasi
Ammatillinen kuntoutus, voit
- Hakea ammatillista kuntoutusta
- Tehdä kuntoutussuunnitelman
- Lähettää viestejä ja liitteitä
- Katsoa kuntoutusraha-arvion
- Tarkastaa työeläkeotteen
- Muuttaa tilitietoja
- Katsoa päätöksiä
- Nostaa veroprosenttia
- Hakea kulukorvauksia
Valitse sähköinen asiointi – pystymme käsittelemään asiasi nopeammin
Lähetämme edelleen vuosittain lähes puoli miljoonaa eläke- ja kuntoutusasioihin liittyvää paperista kirjettä – auta meitä luopumaan paperipostista ja valitse sähköinen asiointi.
Voit valita sähköisen asioinnin OmaEläke-palvelussa antamalla siihen suostumuksen. Kun teet valinnan, emme lähetä sinulle enää paperisena työeläkeotetta ja eläkepäätöksiä. Jatkossa saat kaikki tietosi OmaEläke-palveluun ja ilmoituksen uusista tiedoista ja asiakirjoista tekstiviestillä. Sähköinen asiointi on helppo, turvallinen ja ympäristöä säästävä tapa pysyä ajan tasalla omista eläke- tai kuntoutusasioista.
Palvelua kehitetään jatkuvasti ja osa tiedoista voi tulla vielä paperipostina valinnan jälkeenkin.
Näin valitset sähköisen asioinnin
- Tunnistaudu OmaEläke-palveluun verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella
- Mene "Omat tiedot" -osioon
- Kohdassa "Suostumukset" tarkista puhelinnumerosi oikeellisuus ja paina painiketta "Tallenna"