Henkilöasiakkaan OmaEläke-palvelu

OmaEläke-palveluun kirjautumalla hoidat helposti ja turvallisesti omia eläke- ja kuntoutusasioitasi. Voit kirjautua palveluun verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.  

Mikä on OmaEläke-palvelu?

OmaEläke-palvelu on henkilöasiakkaitten sähköinen asiointipalvelu, josta näet omat eläketiedot ja kuntoutustiedot. OmaEläke-palvelussa voit hoitaa helposti omia eläkkeeseen tai ammatilliseen kuntoutukseen liittyviä asioita.

Lue alta tarkemmin, mitä kaikkea voit tehdä OmaEläke-palvelussa.

Mitä asioita voin hoitaa OmaEläke-palvelussa?

Eläkkeensaajana voit

  • Katsoa ja tulostaa todistuksen eläkkeen määrästä 
  • Nostaa veroprosenttia 
  • Lähettää viestejä ja liitteitä 
  • Muuttaa yhteystietojasi ja tilinumerosi
  • Hakea eläkettä
  • Katsoa eläkepäätöksiä
  • Katsoa eläkkeen maksutietoja
  • Tilata uuden työeläkekortin

Jos et saa vielä eläkettä, voit

  • Hakea eläkettä ja seurata hakemuksen käsittelyn kulkua
  • Tarkastaa työeläkeotteesi ja tehdä korjauspyynnön
  • Valita sähköisen työeläkeotteen 
  • Tehdä eläkearvioita ja tarkistaa eläkeikäsi 
  • Lähettää viestejä ja liitteitä 
  • Muuttaa yhteystietojasi 

Ammatillinen kuntoutus, voit

  • Hakea ammatillista kuntoutusta
  • Tehdä kuntoutussuunnitelman
  • Lähettää viestejä ja liitteitä
  • Katsoa kuntoutusraha-arvion
  • Tarkastaa työeläkeotteen
  • Muuttaa tilitietoja
  • Katsoa päätöksiä
  • Nostaa veroprosenttia
  • Hakea kulukorvauksia

Jos saat eläkettä ja asut ulkomailla, lue erilliset ohjeet asiointiin ulkomailta.

Lue ohjeet asiointiin ulkomailta

Valitse sähköinen asiointi – pystymme käsittelemään asiasi nopeammin

Lähetämme edelleen vuosittain lähes puoli miljoonaa eläke- ja kuntoutusasioihin liittyvää paperista kirjettä – auta meitä luopumaan paperipostista ja valitse sähköinen asiointi.

Voit valita sähköisen asioinnin OmaEläke-palvelussa antamalla siihen suostumuksen. Kun teet valinnan, emme lähetä sinulle enää paperisena työeläkeotetta ja eläkepäätöksiä. Jatkossa saat kaikki tietosi OmaEläke-palveluun ja ilmoituksen uusista tiedoista ja asiakirjoista tekstiviestillä. Sähköinen asiointi on helppo, turvallinen ja ympäristöä säästävä tapa pysyä ajan tasalla omista eläke- tai kuntoutusasioista.


Palvelua kehitetään jatkuvasti ja osa tiedoista voi tulla vielä paperipostina valinnan jälkeenkin.

Näin valitset sähköisen asioinnin

  1. Tunnistaudu OmaEläke-palveluun verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella
  2. Mene "Omat tiedot" -osioon
  3. Kohdassa "Suostumukset" tarkista puhelinnumerosi oikeellisuus ja paina painiketta "Tallenna"

Kirjaudu OmaEläke-palveluun