Kokeilemme automaattipuheluita asiakkaiden tavoittamisessa – palvelut tutuiksi ja yhteystiedot ajan tasalle
Osa asiakkaistamme saa meiltä loka-marraskuussa automaattipuhelun. Kerromme puhelussa työkykypalveluistamme ja varmistamme, että asiakkaan yhteystiedot ovat ajan tasalla.
– Kokeilemme uudenlaista tapaa lähestyä asiakkaitamme. Samalla keräämme tietoa asiakkaiden suosimista yhteydenpitotavoista, Ilmarisen asiakkuusjohtaja Esa Jäntti kertoo.
Kokeilussa pyrimme tavoittamaan asiakkaita, jotka eivät vielä käytä Ilmarisen palveluita.
– Kerromme automaattipuhelussa palveluista, jotka asiakkaamme saavat meiltä maksutta käyttöönsä. Päivitämme lisäksi asiakkaidemme yhteystietoja, jotta voimme jatkossa palvella heitä entistä paremmin, Jäntti sanoo.
Näin kokeilu etenee
Kokeilussa mukana olevat asiakkaat saavat meiltä ensin tekstiviestin, jossa kerromme heille tulevasta puhelusta. Tekstiviesti tulee numerosta 050 902 4318. Automaattipuhelun soitamme numerosta 045 739 62866.
Automaattipuhelun jälkeen asiantuntijamme ovat yhteydessä niihin asiakkaisiin, jotka toivovat lisätietoja ja yhteydenottoa meiltä. Näin asiakkaat pääsevät keskustelemaan tarkemmin yhteyshenkilönsä kanssa.
Puhelusta on mahdollista myös kieltäytyä vastaamalla tekstiviestiin. Tällöin emme soita automaattipuhelua ollenkaan.
Automaattipuhelussa emme koskaan kysy henkilötunnusta tai esimerkiksi pankkitunnuksia.
Kokemukset talteen ja opit jatkoon
Kokeilu tehdään loka-marraskuussa. Keräämme mukana olevilta asiakkailta palautetta ja kokemuksia uudesta yhteydenottotavasta.
– Lisäämme kokeilun avulla myös omaa ymmärrystämme siitä, miten, milloin ja missä kanavissa asiakkaat toivovat meiltä yhteydenottoja, Jäntti kuvailee.
Lue lisää
Lisätiedot
- Esa Jäntti, asiakkuusjohtaja, Ilmarinen, p. 0400 383 348, esa.jantti@ilmarinen.fi
Ajankohtaista
Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä laskee, eikä käännettä ole vielä luvassa
Työntekijämäärä laski syyskuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä -3,4 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Seuratuista toimialoista eniten laskivat henkilöstövuokraus, rakentaminen sekä majoitus- ja ravitsemusala.
Vuoden vanhusteko 2024 on Sirkus Magentan Kotisirkus
Ilmarinen ja Vanhustyön keskusliitto palkitsivat seitsemännentoista kerran Vuoden vanhusteon, joka tänä vuonna on helsinkiläisen Sirkus Magentan Kotisirkus. Toiminnan ansiosta toimintakyvyiltään, taustoiltaan ja identiteeteiltään moninaiset ikääntyvät pääsevät osaksi ryhmämuotoista kulttuuritoimintaa ja saavat näkyvyyttä yhdenvertaisina taiteen tekijöinä ja kokijoina.
Nälkäpäivä näkyy verkkosivuillamme
Ilmarinen on ollut mukana SPR:n Nälkäpäivä-kampanjassa jo vuosia. Tänäkin vuonna osallistumme kampanjaan torstaina 26.9. alkaen valjastamalla ilmarinen.fi:n etusivun Nälkäpäivä-keräykseen.