Kokeilemme automaattipuheluita asiakkaiden tavoittamisessa – palvelut tutuiksi ja yhteystiedot ajan tasalle
Osa asiakkaistamme saa meiltä loka-marraskuussa automaattipuhelun. Kerromme puhelussa työkykypalveluistamme ja varmistamme, että asiakkaan yhteystiedot ovat ajan tasalla.
– Kokeilemme uudenlaista tapaa lähestyä asiakkaitamme. Samalla keräämme tietoa asiakkaiden suosimista yhteydenpitotavoista, Ilmarisen asiakkuusjohtaja Esa Jäntti kertoo.
Kokeilussa pyrimme tavoittamaan asiakkaita, jotka eivät vielä käytä Ilmarisen palveluita.
– Kerromme automaattipuhelussa palveluista, jotka asiakkaamme saavat meiltä maksutta käyttöönsä. Päivitämme lisäksi asiakkaidemme yhteystietoja, jotta voimme jatkossa palvella heitä entistä paremmin, Jäntti sanoo.
Näin kokeilu etenee
Kokeilussa mukana olevat asiakkaat saavat meiltä ensin tekstiviestin, jossa kerromme heille tulevasta puhelusta. Tekstiviesti tulee numerosta 050 902 4318. Automaattipuhelun soitamme numerosta 045 739 62866.
Automaattipuhelun jälkeen asiantuntijamme ovat yhteydessä niihin asiakkaisiin, jotka toivovat lisätietoja ja yhteydenottoa meiltä. Näin asiakkaat pääsevät keskustelemaan tarkemmin yhteyshenkilönsä kanssa.
Puhelusta on mahdollista myös kieltäytyä vastaamalla tekstiviestiin. Tällöin emme soita automaattipuhelua ollenkaan.
Automaattipuhelussa emme koskaan kysy henkilötunnusta tai esimerkiksi pankkitunnuksia.
Kokemukset talteen ja opit jatkoon
Kokeilu tehdään loka-marraskuussa. Keräämme mukana olevilta asiakkailta palautetta ja kokemuksia uudesta yhteydenottotavasta.
– Lisäämme kokeilun avulla myös omaa ymmärrystämme siitä, miten, milloin ja missä kanavissa asiakkaat toivovat meiltä yhteydenottoja, Jäntti kuvailee.
Lue lisää
Lisätiedot
- Esa Jäntti, asiakkuusjohtaja, Ilmarinen, p. 0400 383 348, esa.jantti@ilmarinen.fi
Ajankohtaista
Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku hidastui
Työntekijämäärä laski lokakuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä -2,5 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Seuratuista toimialoista eniten laskivat henkilöstövuokraus, rakentaminen sekä majoitus- ja ravitsemusala.
Ilmarisen toimitalon remontissa käytetään paljon vanhaa
Jotta toimistotilamme olisivat jatkossakin mahdollisimman toimivat, Ilmarisen toimitalossa Helsingin Ruoholahdessa remontoidaan. Remontissa käytetään paljon vanhaa ja kierrätettyä.
Ilmarisen sijoitustuotto nousi 7,4 prosenttiin, vakavaraisuus vahvistui ja kustannustehokkuus parani
Ilmarisen sijoitustuotto oli tammi–syyskuussa 7,4 prosenttia eli 4,4 miljardia euroa. Sijoitusvarat nousivat 62,9 miljardiin euroon ja vakavaraisuuspääoma 14 miljardiin euroon. Kustannustehokkuus parani edelleen ja näkyy asiakkaille edullisempina vakuutusmaksuina.