![Kolme ihmistä katsovat tietokoneen näyttöä, kuvituskuva.](/media_content/1395c8ad84ed4d9ebb1830a9b39e2090/uutishuone_tyoelama840x400px.jpg?mode=crop&width=496&height=124)
Kysy Ilmarilta – chatbot-keskustelurobotti auttaa vakuuttamisasioissa kellon ympäri
Verkossa osoitteessa ilmarinen.fi palveleva keskustelurobotti Ilmari on saanut kevään aikana uutta osaamista ottaessaan haltuun eläkevakuuttamista koskevia asioita. Yrittäjät ja työnantajat saavat nyt apua TyEL- ja YEL-vakuuttamista koskeviin kysymyksiinsä aina, kun sitä tarvitsevat.
- Ilmari-botti vastaa ilmarinen.fi:n yrittäjä- ja työnantajaosioissa niihin peruskysymyksiin, joihin ei tarvita puhelinpalvelun panosta. Tämä nopeuttaa asiakaspalvelua ja lyhentää odotusaikaa puhelimessa, toteaa yrittäjien palveluprosessin kehityksestä vastaava Riitta Puutula. - Virtuaalinen asiakaspalvelija laajentaa myös samalla asiakaspalvelun aukioloaikoja toimistoaikoja kattavammaksi ja vastaa näin entistä paremmin asiakastarpeisiin, hän jatkaa.
Robotille on kevään mittaan kerätty ja opetettu mittava määrä erilaisia kysymyksiä ja vastauksia. Se myös oppii jatkuvasti lisää hyödyntäen oppivaa keinoälyä. Mitä enemmän botilta kysyy, sen paremmin se löytää vastauksen erilaisilla kysymyksenasetteluilla. Chatbot kehittyy myös keskustelevammaksi, mikä mahdollistaa vuoropuhelun.
Chatbotin kehittämisessä kuunnellaan asiakasta
– Chat-palvelun suunnittelussa on hyödynnetty tietoa ja ymmärrystä asiakaskäyttäytymisestä ja -tarpeista. Käytännössä on esimerkiksi käyty läpi ilmarinen.fi-palvelusta haettuja tietoja ja tutkittu puhelinpalveluun tulleiden kysymysten aihesisältöä, Puutula kertoo.
– Yrittäjät ovat kertoneet pitävänsä verkkoa itselleen sopivimpana palvelukanavana ja että paras tukikanava verkkoasiointiin on chat. Vahvistamme sähköisen asioinnin palvelukokemusta tuomalla chatbotin palvelemaan yrittäjiä ja yrityksiä, hän toteaa.
Myös Ilmarinen.fi-sivuston eläkeosiosta löytyy vastaava chatbot, joka vastaa sivuston kävijöiden eläkeaiheisiin kysymyksiin.
Ajankohtaista
![Ilmarisen toimitilarakennus ulkoa, kuvituskuva.](/media_global/kuvapankki/uutishuone/uutishuoneen-etusivukuvat/tuomas_uusheimo_keksi_ilmarinen_porkkalankatu_020_840x400px.jpg?mode=crop&width=360&height=171)
TYEL-vakuutusmaksukorko laskee 3,75 prosenttiin 1.7.2024 alkaen
TyEL-vakuutusmaksukorko tulee olemaan 3,75 prosenttia 1.7.–31.12.2024 välisen jakson. Alkuvuoden, 1.1.–31.6. välisen ajan korko on 4,1 prosenttia.
![](/media_global/kuvapankki/uutishuone/2023/kuvakisa_sami_keskinen_hero.jpg?mode=crop&width=360&height=171)
Katso asiakaspalvelumme kesän aukioloajat
Ilmarisen asiakaspalvelu palvelee myös kesällä. Tarkista tästä kesän palveluajat.
![](/media_global/kuvapankki/2_hero-kuvat/2024_hero_nauran_2.jpg?mode=crop&width=360&height=171)
Työeläkevakuutuksen ostaminen on nyt helppoa ja nopeaa
Verkkosivuiltamme voi nyt ostaa työeläkevakuutuksen entistä helpommin. Panostimme erityisesti saavutettavuuteen, käytettävyyteen ja selkeyteen, jotta vakuutushakemuksen täyttäminen olisi mahdollisimman sujuvaa.