Lähetä suojattu viesti asiakaspalveluun

Voit lähettää asiakaspalveluumme suojatun viestin ja asiakirjoja.

Asioi ensisijaisesti verkkopalvelussa – asian käsittely on nopeampaa

Jos asiasi koskee omia eläke- tai kuntoutusasioitasi, voit hoitaa niitä kirjautuneena OmaEläke-palvelussa. Palvelussa voit asioida chatissa sekä lähettää viestejä tai asiakirjoja.

Jos haluat hoitaa vakuutusasioitasi, kirjaudu yrittäjän tai työnantajan verkkopalveluun.

Verkkopalvelussa asiointi on helppoa ja pystymme käsittelemään asiasi nopeammin.

Mikäli et voi asioida kirjautuneena, lähetä suojattu viesti alta

Ilmoitathan viestissäsi seuraavat asiat:

  • henkilötunnus
  • etu- ja sukunimi 
  • puhelinnumero
  • vakuutusasioissa vakuutusnumero/y-tunnus
  • ulkomaan eläkeasioissa kirjoita sähköpostiosoitteesi lähettäjä-kentän lisäksi myös viestikenttään

Huomioithan, että liitteen maksimikoko on 25 MB.

Valitse aihe, jota viestisi koskee

Ohjeet viestin lähettämiseen

1. Lisää lähettäjäkenttään oma sähköpostiosoitteesi. Paina Jatka -painiketta.
2. Kirjoita aihe ja viesti. Kirjoita viestiin yhteystietosi ja muut mahdolliset tunnistetietosi.
3. Lisää tarvittaessa liite.
4. Paina Lähetä -painiketta.

Saitko meiltä suojatun viestin?

Lähetämme luottamuksellista tietoa sisältävät viestit aina suojatusti turvallisen yhteyden kautta. Pääset lukemaan viestin suojatussa palvelussa toimimalla viestissä olevien ohjeiden mukaisesti. Palvelun kautta voit myös vastata viestiin tai välittää sen eteenpäin turvallisesti 60 päivän ajan. Jos haluat vastata viestiin tämän jälkeen, tee se joko kirjautumalla verkkopalveluun tai lähettämällä meille suojattu viesti tämän sivun kautta.

Suojatun viestin toiminnallisuudet vaihtelevat sähköpostipalvelusta riippuen. Seuraa siis palvelun tarjoamia ohjeita, jos esimerkiksi haluat avata viestin myöhemmin uudelleen.