Välkommen till vår nya webbplats – Ilmarinen.fi gör pensions- och försäkringsärenden lite enklare
Vi har uppdaterat vår webbplats ilmarinen.fi med särskilt fokus på webbtillgänglighet och användarvänlighet.
– Webbplatsen är nu bättre utformad för att hjälpa alla typer av användare. Vi har omarbetat webbplatsens struktur, innehåll och sättet som informationen presenteras på för att göra webbplatsen så lättförståelig och enkel att använda som möjligt för alla. Vi har gallrat bort onödiga hinder och krångliga formuleringar i innehållet, säger kommunikations- och PR-direktör Liina Aulin.
Ilmarinen ansvarar för pensionsskyddet för närmare 1,2 miljoner människor. Den nya webbplatsen är bättre anpassad efter våra olika kundgruppers behov och lättare att använda i olika situationer.
– Vi ville göra kunderna delaktiga i planeringen och samlade in många värdefulla synpunkter och kundupplevelser. Webbplatsen kommer framöver att vara bättre anpassad efter kundernas olika situationer och behov. Vi utvecklar webbplatsen med hjälp av webbanalys och håller den uppdaterad, berättar avdelningsdirektör Marja Siren som ansvarar för Ilmarinens digitala kanaler.
De olika avsnitten för företagare, arbetsgivare och privatkunder har byggts upp som tydligare helheter för att göra webbplatsen så enkel och smidig att använda som möjligt. En nyhet är ArbetsförmågeArenan som erbjuder information, verktyg och stöd för hantering av risker för arbetsoförmåga. Artiklar, bloggar, webbinarier och annat aktuellt innehåll samlas under ett avsnitt vi kallar Aktuellt imorgon. Även Ilmarinens virtuella profil har fått ett ansiktslyft i samband med uppdateringen. Tjänsterna för inloggade kunder omfattades inte av uppdateringen.
Det är många på Ilmarinen som har deltagit i arbetet med webbplatsen.
– Det har varit en fantastisk gemensam insats och samtidigt en möjlighet att utveckla våra kunskaper om webbinnehåll, kundanpassad webbdesign och webbtillgänglighet. Jag är väldigt stolt över vårt team, säger Liina Aulin.
En bra webbplats blir aldrig färdig.
– Vi kommer absolut att fortsätta utveckla webbplatsen för att erbjuda tjänster och innehåll som våra kunder behöver. Vi tar mer än gärna emot synpunkter och beaktar dem i webbplatsens kontinuerliga utveckling, konstaterar Marja Siren.
Aktuellt nu
Kommer i år: Elektroniska FöPL-fakturor skickas automatiskt
Vi kommer i fortsättningen att skicka elektroniska FöPL-fakturor automatiskt när fakturans betalare är ett företag som tar emot nätfakturor.
Arbetsgivare, kundåterbäringar syns i webtjänsten
Vi har räknat ut de slutliga kundåterbäringarna som minskar ArPL-avgiften och de syns i webtjänsten fr.o.m. den 5 mars. Vår kostnadseffektivitet har ökat ytterligare och syns direkt i form av mindre arbetspensionsavgifter för våra arbetsgivarkunder.
Vi tar i bruk Suomi.fi-identifikation i webbtjänsten för arbetsgivare
Vi övergår till Suomi.fi-identifikation i webbtjänsten för arbetsgivare 19.12. Detta innebär att du i fortsättningen kan logga in i tjänsten med dina personliga nätbankskoder eller med mobilcertifikat. För det behöver du antingen en registerroll eller Suomi.fi-fullmakt.